Sikkerhet og Personvern


Vi samler inn og behandler personopplysninger for å kunne tilby besøkende på vår nettside de tjenester og produkter de etterspør. Vi ønsker også å tilby relevant innhold til hver kunde

 

Nyhetsbrev

Lagrer e-post adresse for å kunne sende ut nyhetsbrev. 

E-post adressen lagres på ubestemt tid eller til du melder deg av nyhetsbrevet eller ber om sletting.

Data behandles av tredjepart - Klaviyo og Shopify

Kjøp i nettbutikken

Ved utsjekk / kasse lagres fornavn, etternavn, telefonnummer, e-post, gateadresse, postnummer, sted, varenavn, antall varer, fraktalternativer som velges, navn på valgt betalingsmetode og pris. Fødsels- og personnummer kreves kun ved bruk av finansieringstjenester, og lagres ikke i nettbutikken. Fødsels- og personnummer samles inn og behandles kun av betalingstilbyder. 

Kontaktskjema / Kundehenvendelse

Når du fyller ut "Kontakt oss" skjemaet lagrer vi fornavn, etternavn, telefonnummer, e-post og henvendelsestekst. 

Informasjonen lagres for å kunne svare deg på din henvendelse. Dersom du tildligere har sendt inn en henvendelse registrert på samme navn, telefonnummer eller e-postadresse vil vi kunne se henvendelseshistorikken din. Dette gjør vi for å kunne bedre svare på dine spørsmål, særlig dersom de er relatert til tidligere henvendelser eller kjøp.

Oppretting av kundeprofil i nettbutikken

Når du oppretter kundeprofil i vår nettbutikk lagrer vi fornavn, etternavn, adresse, telefonnummer, passord og e-postadresse.

Dette er for å opprette en kundeprofil for deg. I din kundeprofil kan du se tidligere kjøp, samt redigere og tilpasse personopplysninger du har gitt oss.

Fordelsprogram 

Er du medlem av fordelsprogrammet vårt hvor du kan tjene poeng ved å handle, vil noe informasjon være tilgjengelig til leverandøren av programmet – Smile.io.

Informasjon de kan lese er navn, epost, kundenummer, bursdag (dersom oppgitt), IP-adresse, dato for opprettelse av konto og generell ordreinformasjon. Denne informasjonen lagres hos Skinlove.no.

Smile.io får tilgang til informasjonen for å kunne beregne poeng som tjenes opp ved kjøp og for å gi muligheten til å gi rabatter på fremtidige ordre. Den eneste informasjonen som lagres utenfor PureActs, hos Smile.io, er bursdag (om oppgitt) og et eget kundenummer for Smile. 

Kontakt oss om du ønsker å slette dette (sletting av dette medfører at du ikke lenger kan være medlem av fordelsprogrammet da det er nødvendig informasjon for programmets funksjonalitet). 

Les mer om hvordan Smile.io håndterer personinformasjon HER og HER.

 

Cookies

Vi, som stort sett alle andre nettsider bruker cookies. Cookies brukes for å gi hver enkelt besøkende en bedre opplevelse. Bruk av cookies er basert på samtykke igjennom cookies innstillinger i din nettleser og din fortsatte bruk av vår nettside.

Ved gjennomføring av kjøp er det en nødvendighet i tillegg til lovpålagte krav om bokføring å samle inn personopplysninger.

I andre tilfeller er det basert på samtykke. 

Om du ikke aktivt ber om sletting så oppbevares denne informasjonen så lenge vi anser det som nyttig for vårt forhold med deg som kunde (slettes om du ikke har vært aktiv kunde på et år) eller så lenge bokføringsloven krever det (3.5-5 år, avhengig av informasjonens karakter) . Ønsker du å se eller slette denne informasjonen er det enkelt å gjøre, du trenger bare å si fra til oss på en e-post til info@pureacts.no

Ofte kommuniserer vi med kunder via Facebook, Instagram o.l. Spørsmål og tilbakemeldinger som blir utvekslet på disse plattformene anses som kundeservice for Skinlove.no, men personvernet for hvordan informasjonen lagres går under de ulike plattformenes personvern. Vi lagrer ikke informasjon rundt disse samtalene på noen andre servere enn de som plattformene selv bruker, med mindre det gjelder utsendelse av vareprøver, reklamasjoner o.l. Ønsker du at vi sletter meldingshistorikk vi har hatt med deg på sosiale plattformer så kan du sende oss en epost til info@pureacts.no

Chattefunksjon i nettbutikken

Om du tar i bruk chattefunksjonen i nettbutikken vår, tar vi i bruk allerede lagret informasjon, eller ber om informasjon slik at samtale-loggen kan knyttes opp i mot en sak og en person. Når du oppretter en chat vil du selv skrive inn ditt navn og e-post adresse. 

Facebook tilknytninger

Cookies fra Facebook lagres hvis du tidligere har besøkt Facebook eller bruker en Facebook-funksjon eller link på vår nettside. Disse informasjonskapslene brukes av Facebook-funksjonene på nettsiden vår, slik som "like" og ”dele”.

Her kan du lese mer om Facebook sin cookie-policy 

 

Mobile Terms of Service

Last updated: March 17, 2022

The PureActs mobile message service (the "Service") is operated by PureActs (“PureActs”, “we”, or “us”). Your use of the Service constitutes your agreement to these terms and conditions (“Mobile Terms”). We may modify or cancel the Service or any of its features without notice. To the extent permitted by applicable law, we may also modify these Mobile Terms at any time and your continued use of the Service following the effective date of any such changes shall constitute your acceptance of such changes.

By consenting to PureActs’s SMS/text messaging service, you agree to receive recurring SMS/text messages from and on behalf of PureActs through your wireless provider to the mobile number you provided, even if your mobile number is registered on any state or federal Do Not Call list. Text messages may be sent using an automatic telephone dialing system or other technology. Service-related messages may include updates, alerts, and information (e.g., order updates, account alerts, etc.). Promotional messages may include promotions, specials, and other marketing offers (e.g., cart reminders).

You understand that you do not have to sign up for this program in order to make any purchases, and your consent is not a condition of any purchase with PureActs. Your participation in this program is completely voluntary.

We do not charge for the Service, but you are responsible for all charges and fees associated with text messaging imposed by your wireless provider. Message frequency varies. Message and data rates may apply. Check your mobile plan and contact your wireless provider for details. You are solely responsible for all charges related to SMS/text messages, including charges from your wireless provider.

You may opt-out of the Service at any time. Text the single keyword command STOP to PureActs AS or click the unsubscribe link (where available) in any text message to cancel. You'll receive a one-time opt-out confirmation text message. No further messages will be sent to your mobile device, unless initiated by you. If you have subscribed to other PureActs mobile message programs and wish to cancel, except where applicable law requires otherwise, you will need to opt out separately from those programs by following the instructions provided in their respective mobile terms.

For Service support or assistance, text HELP to PureActs AS or email post@pureacts.no

We may change any short code or telephone number we use to operate the Service at any time and will notify you of these changes. You acknowledge that any messages, including any STOP or HELP requests, you send to a short code or telephone number we have changed may not be received and we will not be responsible for honoring requests made in such messages.

The wireless carriers supported by the Service are not liable for delayed or undelivered messages. You agree to provide us with a valid mobile number. If you get a new mobile number, you will need to sign up for the program with your new number.

To the extent permitted by applicable law, you agree that we will not be liable for failed, delayed, or misdirected delivery of any information sent through the Service, any errors in such information, and/or any action you may or may not take in reliance on the information or Service.

We respect your right to privacy. To see how we collect and use your personal information, please see our Privacy Notice.